To dele, 80x140 cm hver.
Holder huller, 2024 Glas, bleget bivoks, sæbe, snavs, tin.
To dele, 80x100cm hver.
Spyt tunge trin, 2024 Glas, bleget bivoks, pigment, hår, grus, tin.
To dele, 40x140 cm hver.
Smelter sladder, 2024. Glas, bivoks, pigment, regn, støv, hvisken, tin.
To dele, 80x100 cm hver.
I lommer, 2024 Glas, bleget bivoks, pigment, klister, grums, tin.
To dele, 40x60 cm hver.
Tegner tæt luft, 2024 Glas, bleget bivoks, brændt bivoks, tyggegummi, skravering, tin.
To dele, 80x140cm hver.
Værket kan opleves på Risingskolen i Odense
Fotos af Brian Kure
www.cecilieskov.com
Ophængt fladt mod væggen antager disse værker karakter af skærme og sider – touchscreens, notesbøger, undervisningstavler, talebobler eller vinduer. De refererer til gamle romerske trætavler, hvis udhulede plade blev fyldt med voks og ridset på for at skitsere eller skrive flygtige noter. Overfladen kunne rengøres ved at smelte og udglatte voksen og dermed skabe en "ny side", der var klar til at blive brugt igen. Det er fra denne proces, at udtrykket "tabula rasa" stammer.
I hele trappeopgangen følger skulpturerne arkitekturens kontekstuelle linjer: Nogle elementer er hævet op til loftet, mens andre er skåret til for at give plads til et vindue. Tingreb, der er støbt af håndaftryk, antager form af ryghvirvler og følger børnenes bevægelser rundt i bygningen, hvor de griber fat i messinggelænderet som en slags anker i skolens hverdag.
Tekst af Jes Fernie